Дата: 10.11.2015 Клас:4, урок № 10
Тема
уроку:
Створення текстового документа
Мета
уроку:
навчальна: вдосконалювати навички роботи
в текстовому редакторі, формувати вміння створювати текстовий документ;
розвивальна: розвивати науковий
світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння системою знань, навичок і умінь, необхідних у
повсякденному житті;
виховна: виховувати естетичну та
алгоритмічну культуру, інтерес до
вивчення предмету;
Форма
проведення заняття: урок
Тип
уроку: урок формування нових знань та вмінь
Обладнання:
комп’ютери,
мультимедійна система, дошка.
План уроку:
I. Організаційний
етап.
Створення позитивного настрою учнів.
Добрий день! Ми зараз у якому класі? А
він у нас незвичний, чому? (Відповідь
учнів: в класі багато комп’ютерів ).
І які в нас тут правила поведінки?
(Відповідь учнів).
II. Формування
мети й завдань уроку.
А хто це
до нас сьогодні завітав у гості?
(Відповідь учнів)
(Слайд №2)
А подивіться який він загадковий, мабуть хоче запропонувати нам цікаві завдання. На уроках
читання та української мови ви дуже часто зустрічаєтеся з різними текстами. Давайте
згадаємо, як пишеться віршик, а як
оповідання? Зараз Вінні демонструє різні
види текстів, а ви допоможете йому
розібратися, чим вони відрізняються? Ми повинні дуже добре подумати і
правильно відповісти, Вінні за нами спостерігає…
Слайди
№3,4. ( Відповідь учнів)
Вінні задоволений, ви дуже гарно
впорались з цим завданням.
Ой, що це трапилося? Тут же все переплуталося! Діти, допоможіть нам з
Вінні розібратися, що ж це за текст і як він повинен виглядати? (Відповідь
учнів). Перший учень виходить до дошки, правильно складає текст за допомогою
аркушів та магнітів.
(Слайд №5)
Ми
з вами молодці допомогли ведмедику розібратися у чому справа.
(Слайд №6)
А на комп’ютері все це можна зробить за
допомогою текстового редактора (ТР).
III.
Мотивація навчальної діяльності
Метод: пояснювально-ілюстративний (повідомлення учням теоретичної).
На попередніх уроках ви навчилися редагувати і
форматувати вже створені документи,
доповнювати їх фрагментами тексту. А може всі ці знання та навички нам не потрібні? Давайте разом з Вінні
поміркуємо люди яких професій використовують
ТР (Відповідь учнів).
Віні теж зрозумів, що дуже багато людей з
різноманітними професіями використовують ТР. І вирішив провести для нас цікаву екскурсію і показати деякі з них (Слайд
№7): Це – туристична агенція, де кожний робітник виконує свою певну функцію. Як ви вважаєте що там роблять працівники?
(Відповідь учнів)(Слайд №8) Але у всіх є одна спільна ознака: вони
користуються ТР. Так, і створення оголошень, і звіт, і рекламна стаття, і лист
друкується у текстовому редакторі. А як ви думаєте у яких ще професіях
використовують текстові редактори? (Відповідь учнів)
Да вірно вчителі, так ж використовують у своїй роботі ТР. Ми
вчителі також готуємо домашні завдання, якими для нас є звіти чи плани
уроків.(Слайд №9)
А це – лікар. І він також використовує
текстові редактори. А для чого?(Відповідь учнів)
Лікарі складають історії хвороб.
(Слайд №10)
Отже, ким би ви не працювали в
майбутньому, вам усе рівно знадобляться вміння користуватись текстовим
редактором .
IV. Актуалізація опорних
знань, умінь, навичок
Ще раз повторимо, що таке тексти і
текстові редактори.
Як ви вже знаєте, існує величезна кількість
текстових редакторів, які використовують люди. Ми з вами почали на попередніх
уроках вивчити текстовий редактор Microsoft Word, який на сьогоднішній день є найпопулярнішим
завдяки простоті у використанні. До речі, завдяки цій програмі можна працювати
не тільки з текстами, а й з малюнками та таблицями. Цьому ми також навчимося на
подальших уроках.
V. Вивчення нового матеріалу: теорія, практика.
Форма: групова
Метод: пояснювально-ілюстративний
пояснення, як створити текстовий
документ, алгоритм створення текстового документу.
Сьогодні ви створите новий текстовий
документ. Допоможе розібратися нам у цьому улюблений всіма Вінні.(Слайд №14)
Отже, увага на екран. Ой погляньте що це трапилося Вінні став не уважним, мабуть
зголоднів і вирішив перекусить.(Слайд №15). І тому не уважно слухає.
Давайте ми будемо працювати так, щоб він не звертав уваги на свій глечик з
медом. О, погляньте Вінні зосередився можна починати пояснення нового
матеріалу. (Слайд №16) Спочатку за допомогою кнопки «Пуск» запустимо програми.
Натискаємо «Усі програми», знаходимо Microsoft Word, тиснемо – текстовий
документ створено. Отже, за допомогою ведмедика ми бачимо, наскільки просто
створити новий текстовий документ.
VI. Первинне
закріплення і корекція
Форма: індивідуальна
Метод: практична робота
створення на комп’ютері текстового
документу.
Діти погляньте як зажурився наш Вінні, а
чому тому що він сумує за своїми друзями. (Слайд №17)
А давайте допоможемо Вінні написати
листа друзям.
Зараз ми сідаймо за комп’ютери і
створимо за допомогою текстового редактора Microsoft Word листа до друзів Вінні. Я приготувала дуже
гарний конверт (показую конверт) за допомогою якого ми і відправимо листа. А
текст листа ви бачите на дощці, а так ж біля комп’ютерів лежать примірники.
(Слайд №17) На дошці про всяк випадок інструкція .
Діти виконують практичну роботу. Вчитель
з кожним працює індивідуально. Всі молодці справились дуже добре. Сідаємо за
парти. А на наступному уроці ми навчимося додавати до текстового документа
малюнки і кожен з вас допрацює свого листа і ми їх відправимо друзям Вінні.
Фізкультхвилинка- релаксація для очей.
VII. Етап
перевірки первинного розуміння
Для того щоб зберегти текстовий
документ, що треба зробить? (Відповідь учнів)
(Слайд №18)
Що треба зробить для того щоб створити
новий тестовий документ? (Відповідь учнів)
VIII. Підведення
підсумків уроку
Чому ми з вами за допомогою Вінні навчилися на уроці? (Відповідь учнів) (Слайд №19) Ви сьогодні дуже гарно працювали я і Вінні вам дуже вдячні! Як що вам
сподобалось працювати на уроці разом з Вінні може покличемо його завітати до нас ще?
Немає коментарів:
Дописати коментар