Мої методичні наробки

Дата: 10.11.2015                                      Клас:4, урок № 10
Тема уроку:
Створення текстового документа
Мета уроку:
навчальна: вдосконалювати навички роботи в текстовому редакторі, формувати вміння створювати текстовий документ;
розвивальна: розвивати науковий світогляд, розуміння важливості свідомого і міцного володіння  системою знань, навичок і умінь, необхідних у повсякденному житті;
виховна: виховувати естетичну та алгоритмічну культуру, інтерес  до вивчення предмету;
Форма проведення заняття: урок
Тип уроку: урок формування нових знань та вмінь
Обладнання: комп’ютери,  мультимедійна система,  дошка.
План уроку:
I.       Організаційний етап.
Створення позитивного настрою учнів.
Добрий день! Ми зараз у якому класі? А він у нас незвичний, чому?  (Відповідь учнів: в класі багато комп’ютерів ).
І які в нас тут правила поведінки? (Відповідь учнів).
II.      Формування мети й завдань уроку.
А хто це до нас сьогодні завітав у гості?  (Відповідь учнів)
(Слайд №2)
     А подивіться який він загадковий, мабуть хоче  запропонувати нам цікаві завдання. На уроках читання та української мови ви дуже часто зустрічаєтеся з різними текстами. Давайте згадаємо,  як пишеться віршик, а як оповідання? Зараз Вінні  демонструє різні види текстів, а ви допоможете йому  розібратися, чим вони відрізняються? Ми повинні дуже добре подумати і правильно відповісти, Вінні за нами спостерігає…  
Слайди  №3,4. ( Відповідь учнів)
Вінні задоволений, ви дуже гарно впорались з цим завданням.
  Ой, що це трапилося? Тут же все переплуталося! Діти, допоможіть нам з Вінні розібратися, що ж це за текст і як він повинен виглядати? (Відповідь учнів). Перший учень виходить до дошки, правильно складає текст за допомогою аркушів та магнітів.
(Слайд №5)
  Ми з вами молодці допомогли ведмедику розібратися у чому справа.
 (Слайд №6)
А на комп’ютері все це можна зробить за допомогою текстового редактора (ТР).
III.     Мотивація навчальної діяльності
Метод: пояснювально-ілюстративний (повідомлення учням теоретичної).
На попередніх уроках ви навчилися редагувати і форматувати вже створені документи,  доповнювати їх фрагментами тексту. А може всі ці знання та навички  нам не потрібні? Давайте разом з Вінні поміркуємо люди яких професій використовують  ТР  (Відповідь учнів).
Віні теж зрозумів, що дуже багато людей з різноманітними професіями використовують ТР. І вирішив провести для нас  цікаву екскурсію і показати деякі з них (Слайд №7): Це – туристична агенція, де кожний робітник виконує свою певну функцію. Як ви вважаєте що там роблять працівники?  (Відповідь учнів)(Слайд №8) Але у всіх є одна спільна ознака: вони користуються ТР. Так, і створення оголошень, і звіт, і рекламна стаття, і лист друкується у текстовому редакторі. А як ви думаєте у яких ще професіях використовують текстові редактори? (Відповідь учнів)
Да вірно вчителі,  так ж використовують у своїй роботі ТР. Ми вчителі також готуємо домашні завдання, якими для нас є звіти чи плани уроків.(Слайд №9)
А це – лікар. І він також використовує текстові редактори. А для чого?(Відповідь учнів)
Лікарі складають історії хвороб.
(Слайд №10)

Отже, ким би ви не працювали в майбутньому, вам усе рівно знадобляться вміння користуватись текстовим редактором .
IV.    Актуалізація  опорних  знань,  умінь,  навичок
Ще раз повторимо, що таке тексти і текстові редактори.
Як ви вже знаєте, існує величезна кількість текстових редакторів, які використовують люди. Ми з вами почали на попередніх уроках вивчити текстовий редактор Microsoft Word,  який на сьогоднішній день є найпопулярнішим завдяки простоті у використанні. До речі, завдяки цій програмі можна працювати не тільки з текстами, а й з малюнками та таблицями. Цьому ми також навчимося на подальших уроках.
V.      Вивчення  нового матеріалу: теорія,  практика.
Форма: групова
Метод: пояснювально-ілюстративний
пояснення, як створити текстовий документ, алгоритм створення текстового документу.
Сьогодні ви створите новий текстовий документ. Допоможе розібратися нам у цьому улюблений всіма Вінні.(Слайд №14) Отже, увага на екран. Ой погляньте що це трапилося Вінні став не уважним,  мабуть  зголоднів і вирішив перекусить.(Слайд №15). І тому не уважно слухає. Давайте ми будемо працювати так, щоб він не звертав уваги на свій глечик з медом. О, погляньте Вінні зосередився можна починати пояснення нового матеріалу. (Слайд №16) Спочатку за допомогою кнопки «Пуск» запустимо програми. Натискаємо «Усі програми», знаходимо Microsoft Word, тиснемо – текстовий документ створено. Отже, за допомогою ведмедика ми бачимо, наскільки просто створити новий текстовий документ.

VI.    Первинне закріплення і корекція
Форма: індивідуальна
Метод: практична робота
створення на компютері текстового документу.
Діти погляньте як зажурився наш Вінні, а чому тому що він сумує за своїми друзями. (Слайд №17)
А давайте допоможемо Вінні написати листа друзям.
Зараз ми сідаймо за комп’ютери і створимо за допомогою текстового редактора Microsoft Word  листа до друзів Вінні. Я приготувала дуже гарний конверт (показую конверт) за допомогою якого ми і відправимо листа. А текст листа ви бачите на дощці, а так ж біля комп’ютерів лежать примірники. (Слайд №17)  На дошці про всяк випадок   інструкція .
Діти виконують практичну роботу. Вчитель з кожним працює індивідуально. Всі молодці справились дуже добре. Сідаємо за парти. А на наступному уроці ми навчимося додавати до текстового документа малюнки і кожен з вас допрацює свого листа і ми їх відправимо друзям Вінні.
Фізкультхвилинка- релаксація для очей.
VII.   Етап перевірки первинного розуміння
Для того щоб зберегти текстовий документ, що треба зробить? (Відповідь учнів)
(Слайд №18)
Що треба зробить для того щоб створити новий тестовий документ? (Відповідь учнів)
VIII. Підведення підсумків уроку
Чому ми з вами за допомогою  Вінні  навчилися на уроці? (Відповідь учнів)  (Слайд №19) Ви сьогодні дуже гарно працювали  я і Вінні вам дуже вдячні! Як що вам сподобалось працювати на уроці разом з Вінні може покличемо його завітати до нас ще?

До побачення. (Слайд №20)


 Електронна презентація до уроку

Немає коментарів:

Дописати коментар